Umbra gir Final Fantasy XV grafikk-boost

Share

Det ble i dag kjent at Square Enix skal bruke teknologi fra Umbra for å øke grafikkytelsen i det kommende storspillet Final Fantasy XV.

Det er det finske selskapet, som fokuserer på øking av grafikkytelse, som i dag annonserte samarbeidet.

Final Fanasy XV er det første spillet som fullt utnytter Square Enix’ egenutviklede grafikkmotor Luminous Engine, som allerede har optimaliseringsteknologien fra Umbra innebygget. Teknologien sikrer at det bare er synlige objekter som blir prosessert og rendret i hver frame, og optimaliserer på den måten ytelsen, noe som sikrer at grafikken og framerates blir så gode som mulig.

Som Final Fantasy Norge Rapporterte i går, kjører for øyeblikket ikke Final Fanasy XV stabilt i 30 FPS, men forhåpentligvis vil dette være på plass før spillet skal slippes. Utviklingsteamet har følgende å si om bruken av selskaptes teknologi for økning av grafikkytelse:

By using Umbra, frame-rate performance could be improved over two times than before in characteristic scenes. The tool is extremely easy to use with a simple API build that allows paralleling computation to be handled with ease as well,

Umbra

Umbra, som ble stiftet i 2006 i Helsinki, spesialiserer seg på å øke ytelsen i spill. I løpet av de siste ti årene har de gjort dette med flere enn hundre spill. Eksempler er Batman Arkham Knight og The Witcher 3: The Wild Hunt.

Les alle våre artikler om Final Fantasy XV her.

Kommentarer fra Facebook
Share