Fra demo til ferdig produkt

Share

Final Fantasy XIIIs regissør, Motomu Toriyama, har i flere intervjuomganger nevnt små ting som vil være annerledes i det ferdige spillet fra demoen. Vi gir deg den samlede listen.

Punktene i listen under er hentet fra intervjuer publisert i de japanske spillmagasinene Famitsu, Famitsu PS3 og Dengeki PlayStation.

  • Vanskelighetsgraden i kampene vil være mye høyere. Toriyama nevner faktisk at han menerFinal Fantasy XIII vil være det vanskeligste Final Fantasy-spillet noensinne.
  • I demoen er party-medlemmene CPU-kontrollert. I det ferdige produktet vil du selv kunne gi dem kommandoer.
  • Å fortsette kommando-kjeder er ikke veldig viktig i demoen. I det ferdige produktet vil det være veldig viktig.
  • «Victory Fanfare» er ikke tilstede i demoen. Den kjente og kjære melodien vil være med i sluttproduktet.
  • Seiersposeringer finnes ikke i demoen. Hvorvidt dette vil være med i Final Fantasy XIIIvurderes.
  • Dersom det første slaget i en kjede dreper en fiende i demoen, vil karakteren fortsette å slå rundt i luften til den er ferdig. Dette vil være rettet opp i den endelige utgaven.
  • Snow kjemper uten våpen i demoen. I det ferdige produktet vil han bruke våpen.
  • I demoen møter man kun fiender som finnes foran deg. I sluttproduktet vil de komme fra forskjellige kanter.
  • Final Fantasy XIII vil selvsagt ha et level-system.
  • Demoen lar deg kun kontrollere én karakter, men i det ferdige spillet vil det finnes et system for å håndtere de andre party-medlemmene i kamp.
  • Sluttproduktet vil ha snarveier for kommandoer.
  • Å velge hvilken fiende man vil angripe kan være vanskelig i demoen, men Final Fantasy XIII vil, når det er ferdig, ha en mye bedre mekanisme for dette.
  • Final Fantasy XIII vil ha en «item»-kommando når du er i kamp.
  • NPC-dialog vil ha undertekster i sluttproduktet. I demoen er det kun stemmer.
  • Sazhs forholdsvis merkelige kampanimasjon vil bli forandret til å være mindre «rar».
  • Tidsmåleren går kun til 3 i demoen. I det ferdige spillet vil du kunne legge til flere segmenter, gjennom det nye leveling-systemet.
  • Summons vil finnes i Final Fantasy XIII. Den mystiske «TP Bonus»-meldingen som dukker opp etter kamp skal ha noe med disse å gjøre.
  • I demoen er det tidvis problem med frame rate-en. Dette vil det selvsagt ikke være i det ferdige produktet.

Det er altså mye som vil endres, frem til Final Fanasy XIII slippes. Her er det bare å glede seg!

Kommentarer fra Facebook
Share